Wydana przed dwoma miesiącami gra Elden Ring nadal mierzy się z podobnymi problemami technicznymi, co w dniu premiery. Nie udaje się ich uniknąć nawet osobom o mocniejszych sprzętach, a przynajmniej tak było do tej pory. Na początku tego tygodnia informowano o nowej „łatce” do dzieła FromSoftware – patch 1.04 wprowadził duże zmiany w balansie rozgrywki i wiele wskazywało na to, że to na nich skupili się deweloperzy. Część graczy dostrzegła jednak również poprawę w płynności działania tytułu.
Studio
FromSoftware do tej pory nie wypowiedziało się na temat przyczyn stojących za kiepską płynnością ani sposobów na ich rozwiązanie. Wielu użytkowników pecetów narzeka na częste spadki liczby klatek na sekundę oraz ciągłe przycinania. Zdarzają się również nagłe „wycieczki” do pulpitu czy przerwy w połączeniu internetowym, przez które z zabawy znikają przywoływani gracze.
Jak zauważył Wes Fenlon z redakcji serwisu
PC Gamer podobnie niedopracowana była gra
Dark Souls: Prepare to Die Edition również sprawiająca wiele kłopotów na PC. Inaczej niż w przypadku ostatniego tytułu od
FromSoftware, czyli
Sekiro: Shadows Die Twice, któremu udało się uniknąć problemów z płynnością. Zdaniem dziennikarza odpowiedzialna za techniczne problemy w
Elden Ring może być przesiadka na DirectX 12. Fenlon przyznał jednak, że nie miał jeszcze okazji dokładnie zapoznać się z działaniem gry po wprowadzeniu „łatki”.
Możliwe jednak, że enigmatyczna informacja umieszczona na końcu opisu patcha 1.04 nie jest wyłącznie frazesem. Pod wpisem w serwie Reddit poświęconym „łatce” nie brakuje głosów świadczących o poprawie. Część graczy utrzymuje, że dzięki wprowadzonym zmianom
Elden Ring na ich komputerach zaczął działać bardzo płynnie, a przycięcia zostały całkowicie usunięte nawet w lokacjach, w których pojawiały się zawsze. W części przypadków problemy nadal występują, ale udało się zmniejszyć ich natężenie.
Sporadycznie pojawiają się także wypowiedzi niezadowolonych użytkowników, którzy nie dostrzegli żadnej poprawy. Najlepszym sposobem na zweryfikowanie tych opinii byłoby poznanie sprzętu, z którego korzystają uczestnicy dyskusji – niestety, takich informacji nie posiadamy.
Źródło:
"Bebop" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2022-04-24 15:48:36
|
|